Στην Ολομέλεια προς ψήφιση ο νόμος για τους ποδηλάτες – Προβλέπει αυστηρά πρόστιμα

0
71

Η συζήτηση για το νομοσχέδιο περί ρύθμισης της διακίνησης ποδηλατών έχει ολοκληρωθεί την Παρασκευή κατά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών και σε δεκαπέντε μέρες προωθείται στην Ολομέλεια της Βουλής προς ψήφιση.

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο εκκρεμεί εδώ και επτά χρόνια, με την Επιτροπή Μεταφορών να αρνείται τη νέα εξάμηνη παράταση που της ζητήθηκε πρόσφατα από την Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων και τη Νομική Υπηρεσία, για το κλείσιμο εκκρεμοτήτων, που αφορούν στο θέμα των εξώδικων ποινών και έτσι σήμερα αποφασίστηκε πως θα προχωρήσει στην ψήφιση νομοθεσίας για τους ποδηλάτες.

Επιπλέον, η Επιτροπή Μεταφορών για να κλείσει ολόκληρο το θέμα και να επιλύσει οριστικά το πρόβλημα των εξωδίκων αποφάσισε να καταθέσει τρεις προτάσεις νόμου, οι οποίες θα ψηφιστούν την ερχόμενη εβδομάδα και θα οδηγηθούν μαζί με το νομοσχέδιο στην Ολομέλεια για ψήφιση.

Συγκεκριμένα, οι προτάσεις νόμου αφορούν τα εξώδικα, αφού το πρόβλημα έγκειται στο ότι οι πρόνοιες της νομοθεσίας αναφορικά με τις εξώδικες ποινές δεν εναρμονίζονται με ότι ισχύει στο πλαίσιο του κανονισμού για τους Δήμους και τις Κοινότητες.

Σε δηλώσεις του, μετά από τη συνέδρια, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, Γιώργος Προκοπίου, ανέφερε ότι «για να κλείσει ολόκληρο το θέμα και να επιλύσουμε το πρόβλημα των εξωδίκων, ως Επιτροπή αποφασίσαμε και καταθέσαμε τρεις προτάσεις νόμου, οι οποίες θα ψηφιστούν την ερχόμενη εβδομάδα και θα πάνε μαζί με το νόμο στην Ολομέλεια για ψήφιση», για να σημειώσει πως «αυτές οι προτάσεις νόμου αφορούν τα εξώδικα και αφαιρούμε από τους νόμους και κανονισμούς της Ένωσης Δήμων, Ένωσης Κοινοτήτων και Μηχανοκίνητων ότι έχει σχέση με το ποδήλατο».

Εξήγησε ότι «επειδή υπήρχαν εξώδικα που ήταν το Χ ποσό στην Ένωση Δήμων, στην Ένωση Κοινοτήτων και στον περί Μηχανοκίνητων νόμο και ήταν διαφορετικοί από αυτούς που εμπεριέχονται στο δικό μας νόμο έπρεπε να συνάδουν μεταξύ τους», συμπληρώνοντας ότι «επειδή υπήρχε αυτό το πρόβλημα καταλήξαμε και πήραμε απόφαση με αυτή την πρόταση νόμου και καταργούμε τους υπόλοιπους και θα ισχύουν αυτά τα εξώδικα που προβλέπονται από το νόμο το δικό μας».

Σύμφωνα με τις πρόνοιες του νομοσχεδίου περί της ρύθμισης διακίνησης ποδηλάτων, το οποίο κατέθεσε το Υπουργείο Μεταφορών στη Βουλή από το 2011, πρέπει να τηρείται η αριστερή πλευρά του δρόμου από τους ποδηλάτες, να γίνεται χρήση φανών κατά τη διάρκεια της νύχτας, ενώ θα πρέπει να τηρείται απόσταση τουλάχιστον ενός μέτρου από ποδήλατο κατά τον χρόνο προσπεράσματος από οδηγό μηχανοκίνητου οχήματος.

Επιπλέον, σύμφωνα με το νομοσχέδιο θα απαγορεύεται η χρήση ποδηλάτου υπό την επήρεια αλκοόλης, ενώ όταν τέσσερα ή περισσότερα πρόσωπα κάνουν χρήση ποδηλάτου σε ομάδα, μπορούν να κινούνται το πολύ ανά δύο σε παράλληλες πορείες, αν αυτό είναι εφικτό και ασφαλές υπό τις περιστάσεις.

Υποχρεώσεις ποδηλάτη

Σε ό,τι αφορά γενικότερα στις υποχρεώσεις του ποδηλάτη, σύμφωνα πάντα με το υπάρχον νομοσχέδιο, κάθε ποδηλάτης οφείλει να διατηρεί και τα δύο χέρια στο τιμόνι του ποδηλάτου, εκτός από την περίπτωση που είναι αναγκαίο το ένα χέρι, να κινείται με κατά το δυνατό σταθερή ταχύτητα σε σταθερή ευθεία πορεία, να ελέγχει την τροχαία κίνηση πίσω του, να συμμορφώνεται με τις ενδείξεις της σήμανσης και να υπακούει σε σήματα και υποδείξεις αστυνομικού, ο οποίος ρυθμίζει την τροχαία κίνηση.

Κάθε ποδηλάτης οφείλει να εκδηλώνει έγκαιρα και εμφανώς κάθε πρόθεση για είσοδο του στην κυκλοφορία ή για αλλαγή πορείας, οφείλει να οδηγεί το ποδήλατο του με αυξημένη προσοχή και να τηρεί κατ’ αναλογία όλους τους κανόνες τροχαίας κυκλοφορίας και οδικής ασφάλειας που ισχύουν.

Επιπλέον, απαγορεύεται η χρήση ποδηλάτου σε πεζόδρομο, η στάθμευση σε ποδηλατολωρίδα, η ρυμούλκηση ποδηλάτου από άλλο όχημα, η ρυμούλκηση αντικειμένων, η κίνηση έχοντας αριστερά του άλλο ποδηλάτη, να σέρνει οποιοδήποτε ζώο και να μεταφέρει επιβάτες.

Αυστηρές ποινές

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, υπάρχουν ποινές για τον ποδηλάτη που φτάνουν μέχρι και 1.500 ευρώ ή έξι μήνες φυλάκιση ή και τα δύο μαζί.

Ποινές και σε οδηγούς

Εξάλλου, ποινές καθορίζονται και για τους οδηγούς των αυτοκινήτων, όπως για παράδειγμα οδηγός οχήματος ο οποίος αρνείται ή αμελεί να προσαρμόζει την ταχύτητα και την πορεία του οχήματος του, ώστε να διευκολύνεται η διακίνηση ποδηλάτη, οδηγός οχήματος ο οποίος προβαίνει σε ελιγμούς του οχήματος του, που παρεμποδίζει τη διακίνηση του ποδηλάτη, οδηγός ο οποίος αλλάζει λωρίδα κυκλοφορίας που παρεμποδίζει ή αποκόπτει την ελεύθερη πορεία ποδηλάτη, οδηγός ο οποίος παραλείπει να παραχωρεί προτεραιότητα στη διακίνηση του ποδηλάτη και οδηγός που σταματά σε ποδηλατολωρίδα ή ποδηλατόδρομο, διαπράττει αδίκημα και θα υπόκειται σε χρηματική ποινή που δεν θα υπερβαίνει τα 1.000 ευρώ ή και ποινή φυλάκισης μέχρι 6 μήνες.

Πηγή: philenews / ΚΥΠΕ